tisdag 9 december 2008

en gång för länge länge sedan...

...skrev vi vår senaste blogg. jag( för enkelhetens skull läs teologen) har mottagit en del klagomål om att bloggen har legat död en längre tid, och vi/ jag erkänner att bloggen kanske har kommit i andra hand. men vi är ju trots allt här för att studera!
((okej alla som har varit i kontakt med oss under den senaste tiden vet att vi inte studerat så väldigt flitigt, bara så flitigt så att vi klarar oss))

mycket vatten har runnit under domkyrkobron sedan vi skrev sist. gäster har kommit gäster har gått, vi har delat tårar, suckar och skratt... allt har egentligen varit som det alltid har varit. inget häpnadsväckande har hänt i våra liv, livet går vidare på eriksgatan 31. tro det eller ej.

ibland är det bra att inte bo hemma med mamma och pappa för om man göra saker som upprör dem. tillexempel börja baka alldeles för sent ( läs klockan halv tio en tisdagkväll). humanisten bakar och jag teologen sitter och ser på, och hostar. jag är nämligen väldigt sjuk, jag lider av konstig kroppstemperatur( ca 35 grader), snuva och hosta.

okej en dålig blogg. imorgon tvingar jag humanisten att skriva. hon är bättre än mig. nu ska jag läsa lite Laato.

//teologen, som längtar efter sin familj!

1 kommentar:

Alexandra sa...

Uppdateringen har faktiskt varit dålig , det måste jag hålla med om! Tänk på oss som fortfarande är på hemmaplan, vi behöver lite livstecken av alla studeranden ute i världen(läs: åbo i de flesta fall) Ha de bra och säkert träffas vi i Esse på mellandagarna! :)