söndag 23 november 2008

Denial. De-Nile.


Som vår vän Meredith sku säja: - It's not just a river in Egypt, it's a freaking ocean! Å ja, int kan jag ju någå annat än att instämma.

De finns mycket man kan deny. förneka är väl förresten den svenska överasättningen. (jag måste lära mig mitt modersmål på nytt tror jag bestämt). förresten. här kommer en definition på förnekelse: Förnekelse innebär en vägran att acceptera eller ta itu med smärtsamma och överväldigande yttre händelser. Förnekaren förnekar fakta och tror sig därmed minska konsekvenserna. Öh. ja. Can't argue with that, people. Nu menar jag dock inte att skriva pedagogikarbeten skulle vara en väldigt smärtsam upplevelse, men i alla fall så vägrar jag acceptera fakta. nåja... över till något trevligare.

Gårkvällen spenderades med trevliga engelskamänskor :) evening gowns, blödande tår, skavande skor, 3-rätters middag, kräkluktande dansgolv på Åbo Diskotek, skratt, trevligt sällskap, minusgrader och taxiresor på ca. 700 m. - that pretty much sums it all up. som vi pa säj.

Ska nog ge över ordet till Meredith nu.

"Sometimes reality has a way of sneaking up and biting us in the ass. And when the dam bursts, all you can do is swim. The world of pretend is a cage, not a cocoon. We can only lie to ourselves for so long. We are tired, we are scared, denying it doesn't change the truth. Sooner or later we have to put aside our denial and face the world. Head on, guns blazing. De Nile. It's not just a river in Egypt, it's a freakin' ocean. So how do you keep from drowning in it?”

Over and out // Sulis

1 kommentar:

Anonym sa...

oj oj efter att ha läst detta kom jag fram till en sak o de e att camilla så lever i denial, why why why?? ha de bra på eriksgatan 31. :)