lördag 1 november 2008

insikter från Eriksgatan

Jag(Humanisten) bjuder er på dagens triviala insikter från Residenset på Eriksgatan:

a) Dagen-efter-sushi är nästan godare än kvällen-före-sushi
b) Friedrich Hegels läror skall nog inte förstås av någon...stackarn förstod dem väl inte ens själv.
c) Ensamhet på 94 kvadratmeter är rätt trevligt
d) Johan Vilhelm Snellmans syn på pedagogik är öhm. komplicerad, i alla fall på det första inhemska språket.
e) Översättning av ord som "luonnonoikeudellinen" eller "generoituminen" eller varför inte "rahvaanomainen" tar helt enkelt på närve.
f) Vem bjuder man på middag när man har 400 gram maletkött och 500 gram honungsmarinerad kyckling i kylskåpet? Ett fotbollslag?
g) Varför sitter man (jag) och skriver blogg när jag egentligen borde göra färdigt min pedagogikuppgift?
h) Varför snöar det hemma på vischan men inte i studiestaden? Svar: det beror antagligen på att jag befinner mig på sydligare breddgrader. - sådär. nu har jag tillåmed besvarat mina egna frågor. Vackert så.
i) Vem läser ett blogginlägg vid namn "insikter från Eriksgatan?" seriously? ;)
j) Kanske det är dags för mig att få rumpan ur vagnen och faktiskt göra färdigt min uppgift... :P

Uppdatering: Varför är mandarinklyftor på burk så äckligt goda? Är det etiskt försvarbart att äta 5 burkar inom loppet av 48 timmar? (helt hypotetiskt alltså?)

Förresten: De flesta former av underhållning mottages med tacksamhet.



Overandout/ Sulis Minerva ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag läser med tacksamhet om dina insikter från Eriksgatan! Angående mandarinerna så kan jag väl säga att jag inte skulle döma dig om du i din ensamhet åt fem burkar sådana, rent hypotetiskt alltså... ;)

Anonym sa...

Jag läser ju! Fast å andra sidan e ja ju en trogen läsare på trions blogg :)

Anonym sa...

Lina: sanningen är att det är värre än 5 burkar... but let's not go there. :P

Körkompis I: Det glädjer oss att vi har trogna läsare :) hoppas ni har det bra där i kören!

Anonym sa...

man kan aldrig äta för många mandariner även i burkformat. :) och camilla ser alltid fram emot nya blogginlägg.