måndag 10 november 2008

stackars hjärta

Mitt (formgivarens) hjärta klarar snart inte av mer. Dagen har knappt börjat men ändå har den varit mer händelserik än de flesta. Det började med att jag fick lite bråttom till skolan och cyklade som en galning hela vägen, och när jag väl var framme skulle jag ha mitt föredrag om minimalism (jag tycker verkligen inte om föredrag). Som tur var gick det ganska bra och jag känner mig faktiskt lite stolt över mig själv.

Jag satte mig på min plats och hann sitta där några minuter innan någon annan elev på skolan ringde till en av mina klasskamrater och sa att skolan hade blivit hotad, och att vi skulle utrymma byggnaden. Då blev mitt stackars hjärta lite oroligt igen eftersom vi inte visste hur pass allvarligt det var ( det vet vi för övrigt inte ännu heller, polisen håller som bäst på och undersöker saken. Tydligen har någon sagt eller gjort något på facebook). Så då var det bara att avbryta lektionen, hastigt ta sina saker och lugnt gå ut på gården. Det här var en situation som jag aldrig hamnat i förr, och inte var det minsta förberedd på. (Vem är nu det?) Vid det här laget var klockan inte ens 12.

Så nu sitter jag här hemma i vår lägenhet efter att vi har evakuerat skolan, och vet inte riktigt vad ja ska tro. Hur illa kunde det här ha gått? Var det bara någon som "skojade" lite och blev lite missförstådd eller var det riktigt allvar? Vi får väl antagligen höra närmare om hur pass seriöst det där hotet var senare.

//formgivaren

1 kommentar:

Anonym sa...

Huu, vad otäckt med skolhot! Hoppas det var ett tomt sådant. Inte konstigt att du har hjärtsnörp av dagens program...