tisdag 18 november 2008

problemfall kungörs!

kära läser! det är jag, teologen som skriver i denna relativt sena timme. men jag har inte haft tid innan denna stund att anta min egen blogga-mera utmaning. så här följer ett blogg inlägg om troligtvis ingenting viktigt.

av någon konstig anledning har jag börjat dricka kaffe. dagens kaffesaldo: tre muggar (okej jag erkänner min mugg är gigantisk). angående detta kaffe drickande börjar jag misstänka att detta i kombination med trötthet leder till verbal diarré. ( eller är det så att jag alltid har verbal diarré? och att just nu är jag bara hög på trötthet och kaffe?)

jaa..hur det nu än ligger till lider jag, alexandra "teologen" johansson av verbal diarré, jag har själv gjort noggranna mätningar och jag kan inget annat göra än att erkänna att min mun går snabbare än någonsin. jag vet inte vad jag skall ta mig till. jag känner att det inte finns någon hejd på mig. under dessa verbala dagar känner jag mig mer egocentrerad än annars. jag jag jag! jag tycker att..., jag vill att..., jag har...., jag skall..., jag hoppas att... (fy vad pinsam jag är)

dagens fråga: hur många gånger är det tillåtet att avbryta någon när man pratar i telefon? ( usch vilken hemsk telefonpratare jag är. jag jag jag jag jag)

dagens andra fråga : kommer folk sluta svara när jag ringer till dem för att jag är en värdelös telefonpratare?

det finns så många frågor men så få svar. om 2 dagar är jag hemma vid denhär tiden, hurra! men bara så att du vet vill jag ha något trevligt program på fredagen ( läs mitt på dagen) så om du känner dig träffad kan du ju ta och hitta på någon trevlig och rolig grej. jag känner att jag behöver stimuli. Åbo ger mig kunskap men jag tror jag behöver upplevelser. (som får mig att glömma vilket enormt ego jag har)

dagens tredje och sista fråga: kommer jag fortsätta prata i sömnen?

godnatt kramar till folket

// teologen

Inga kommentarer: