onsdag 15 oktober 2008

Här kommer varsågod: parfym och konserverad orm.

Idag har Humanisten fått höra att hon borde bli parfymrådgivare/konsult/vaddetnuheter. Och ja, det är väl bestämt hennes andra eller tredje val efter engelskalärare. För vem vet hur det kommer att gå? Ibland när hon cyklar till humanisthögkvarteret på morgnarna brukar hon betrakta gubbarna som blåser löv utanför domkyrkan. - lövblåsare. Det är Humanistens plan B för den framtida karriären. Hon har ju dessutom erfarenhet av trädgårdsarbete från tidigare ;) kanske hon skulle öppna eget: "Sulis Löv & Blås" eller nåt i den stilen. Tätt därefter kommer parfymrådgivarkarriären.
Sömmerskan (Formgivarens lillasyster) och Humanisten begav sig idag på en effektiv shoppingrunda där de tillsammans utforskade en Kina-affär med en massa konstig mat, spännande. Förutom konserverade ormar i småbitar. (det tror vi att det var i alla fall, Humanisten var tvungen att blunda, andas djupt och backa bort från hyllan när hon läste "snake" på en genomskinlig burk med något svart och köttaktigt i!) Sedan förflyttade hon sig till en hylla med något mycket mer vegetariskt, nämligen sushiris och noriblad, jeij! För 6 euro fick Humanisten 1 kilo sushiris och 10 sjögräsblad, inte dåligt alls :)
Nåja, åter till parfymkarriären... (ursäkta sidospåren) Väl framme vid Stockmanns parfymavdelning guidade Humanisten en stackars Sömmerska genom femtielva olika parfymer. Men till sist bestämde sig sagda sömmerska för Burberry Brit Sheer. Ett utmärkt val enligt Humanisten ;) Nåja, nu ska vi i alla fall tillreda köttbullar, kanske en köttbullsmakarkarriär är plan D?

Over and out// Humanisten som är glad idag :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å, fyy!! Jag skulle också ha blundat och backat och helt och hållet slutat att andas om jag hade sett snake på burk. Hur kunde du vara kvar i affären efter den upptäckten? Fast 1kg sushiris och tio noriblad var ju billigt, förstås. Jag är glad om du är glad. Och så väntar jag på min parfym. Och dig. Förstås. :o)

Anonym sa...

öh jo, tror faktiskt att jag inte andades på en stund där :P Ryser fortfarande när jag tänker på det. fy fisken! Jag väntar också på dej :)å på att få leverera din parfym! p&k, vi ses snart!