onsdag 22 oktober 2008

på hemmafronten

Här följer Humanistens rapport från hemmafronten: hemhemmet står kvar, så också allt annat. Humanisten har under dagarnas lopp här hemhemma utvecklat något som kan liknas vid en släng av småstadsfobi. Men... she's coping. ;)
Som bäst sitter hon i salongen och ignorerar att hon skulle behöva städa...
Axplock ur Humanistens triviala vardag:
  • Hon har blivit kallad "damig". Hur ska man tolka det? :P
  • Hon har irrat runt på apoteket och sökt efter kamferdroppar (inte för eget bruk, dock)
  • Hon har skrivit uppsats klockan 3 på natten (tydligen går det bäst då)
  • Hon har träffat trevliga föredetta engelskalärare
  • Hon har haft så tråkigt att hon nästan klättrat på väggarna
  • Hon har lindrat tråkigheten med att umgås med fina individer :)
  • Hon har ätit asiatiskt med Formgivaren och Ms Bride-to-be, mycket trevlig eftermiddag :)
  • Hon har försökt bota sin kattfobi. Hon gör framsteg ;)
  • Hon har upptäckt en ny favoritlåt. http://www.youtube.com/watch?v=ntjJPum1Ou0
  • Hon har på allvar övervägt en framtid som lövblåsare, begravningsentreprenör, parfymkonsult, slaskbrunnstömmare, i stort sätt vad som helst som inte kräver en universitetsutbildning. Nu har hon dock besinnat sig... nästan i alla fall.

Over and out// Sulis

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan få bli min kompanjon i familjeföretaget...

Anonym sa...

tack, vilket fint erbjudande! :P förresten så har ja ju erfarenhet från tidigare, eller, ja, nästan i alla fall...

Anonym sa...

Kattfobi?! Jag visste inte att även du, min Sulis-syster, led av sånt. Det verkar finnas hos oss alla på mödernet i rakt nedstigande led släkta... Så att. Men int en enda kattmördersko har jag hört om... trots allt. Annars så vill jag bara säga att du är som klippt och skuri till att bli akademiker. Eller lövblåsare. Take a pick. :o)

Anonym sa...

Åhh! Jag vill också vara hemma på samma gång som er, jag vill inte ha höstlov nästa vecka då alla är borta!