tisdag 23 september 2008

en blogg om saknad.

jag har en dröm, eller egentligen fler. men just nu drömmer jag som stjärnor. tänk en mörk vinterkväll, inte för kall och inte för varm, utan precis lagom. att sen få ha på sig vantar,mössa och halsduk och naturligtvis en alldeles underbar candian goose jacka.  i åbo ser man inte stjärnorna på samma sätt som hemma. jag saknar stjärnorna.

de e mycket man saknar. jag saknar att kunna göra precis vad jag vill. vandra utefter ån låta solen lysa på mig, vandra runt med min lilla kamera och bara glömma bort tiden. men istället ska jag sitta på insidan och plugga till tent. grattis teologen, grattis.

nu tänker jag se på kärlek och drama tillsammans med formgivaren. 

förresten har jag hemlängtan, mycket hemlängtan!

//teologen


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vissa andra borde oxå läsa på prov..., finska, imorgon. å i övermorgon e de finska studentskrivning. usch å fy!
Sköt om er!!! kram Hanna

eriksgatan 31 sa...

vi från eriksgatan önskar dej all lycka och välgång:)