torsdag 25 september 2008

god natt hälsning till folket

jag, teologen, överlevde min gulisintagning, och oj vad roligt vi hade! iklädda svarta sopsäckar med en vacker prästkrage på, har jag gjort åbos gator osäkra tillsammans med min grupp teologia irregenitorum. för er som inte vet vad detta betyder så betyder det:  att sakramentet i n t e är beroende av ämbetsbäraren. finns det flera frågor angående teologia irregenitorum så var frimodiga och fråga. vi gjorde massa roliga saker.. t ex sjunga måne och sol på åbo torg, putsa skor åt en snäll tant och dra ett gymnastik pass åt två äldre herrar som motvilligt lyfte på sina tunga fötter. för de som undrar om man kan leka bongo på ett torg mitt i en stad så ja det går riktigt bra, provad sak provad sak. 

morgondagen har utlyst till allmän städdag på eriksgatan 31. detta behövs verkligen! personligen skall jag byta laka och vädra sängkläderna  och riktigt grund städa mitt rum. (mamma de är nu som du ska vara riktigt stolt över mig). något annat som min mamma och kanske speciellt min fader kan vara riktigt stolta över att jag nu organiserat alla mina viktiga papper och gjort ett väldigt bra och idiotsäkert system till alla mina viktiga papper och räkningar. ack vilken bra uppfostran jag fått...

nej nu skall jag nog sova eller i alla fall försöka. de e jobbigt att vara sjuk här i Åbo.. ingen mamma som pysslar om en. voi voi voi.

//teologen säger god natt

1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig teologen! å hälsningar till formgivaren å humanisten! Ha en skön helg! kram Hanna