måndag 29 september 2008

tankar från en okoncentrerad teolog

jag, teologen, skulle verkligen behöva ha någon som skulle kunna sitta brevid mig och se till att jag gör det jag skall göra... som när jag ska läsa på tent då skulle det vara trevligt att ha någon som sku sitta brevid mig och säga " alexandra nu ska du läsa"med jämna mellanrum. för jag tappar koncentrationen så snabbt plötsligt sitter jag där och tänker på allt annat trevligt. för enligt mig är Gustav Vasa och Olavus Petri inte alls lika intressanta som dags aktuella individer...

jag kan ju också berätta att jag har överlevt min första lektion nyatestamentlig grekiska. nu förväntas jag kunna: skriva och uttala hela alfabetet, de små underliga prickarna som kan finnas lite överallt i ett ord samt diftongerna och deras uttal. hurra. gissa vem som måste plugga innan nästa lektion....

//teologen

Inga kommentarer: