torsdag 25 september 2008

ensam hemma.

jag, teologen är ensam hemma. formgivaren for just iväg för att formge något, medan humanisten skall testas om hon passar för läraryrket. så nu har jag all möjlighet i världen att läsa på tent, men inspirationen tryter för varje gång jag min näsa snyter. jag har nämligen lyckats dra på mig en förkylning. så det vore fantastiskt om i alla fall någon kunde tycka synd om mig, bara lite lite. 

i kväll är kvällen då teologerna skall klä sig i svart sopsäck och ha en gulnäsa. vi skall nämligen ha gulisintagning på teologpalatset.. så vem vet kanske förkyler jag mig ännu mer. 

just nu saknar jag ett husdjur, ack va skönt de skulle vara med en liten lurvig ebba som skulle sova bredvid mig. men nåja... jag får väl vara nöjd med min portugisiska flodhäst tage som död i verkligheten men alldeles jätte levande i fantasin. 

för alla nyfikna kan jag berätta att formgivarens syster, sömmerskan kommer på besök i helgen. troligen har hon med sig en del scouter som förirrat sig ut ur de mörka pedersöreskogarna för att hitta lyckan på Åbo gatorna. vi på eriksgatan är ju alltid redo så känn er välkomna hit till oss.

nej nu ska jag nog plocka fram mappen som innehåller viktiga papper, jag måste plugga.

//teologen


1 kommentar:

Anonym sa...

Telefonen har varit ovanligt tyst i dag, tur att man kan kolla på bloggen vad ni sysslar med. Hoppas gulis var kul.Kurera din förkylning. Bra att ni får besök till helgen.