onsdag 3 september 2008

godmorgon världen

nu sitter jag, teologen här igen vid köksbordet alldeles ensam. tydligen är det bara på teologparadiset man får sova lite längre på morgonen. dagens schema säger att jag skall ha en dubbelföreläsning i kyrkohistoria och efter det är dagen slut. hurra hurra. 

igår kväll hade cafe eriksgatan 31 öppet. jag hade bakat amerikanska choklad muffins och så serverades det en latte till. vi hade även en gäst med oss, logopeden. så där satt vi i köket med våra kaffeglas och mega choklad muffins och bara ignorerade att det fortfarande smattrade mot rutan. de var härligt ja rent utsagt underbart. teologen hatar verkligen regnet.

dock har jag funnit ett nytt irritationsmoment, var är trions utlovade soffa? jag vill inte vänta längre, jag vill ha soffan nu med det samma, på en gång. jag vill kunna sitta i en mjuk soffa medan jag avnjuter en trevlig film. att chilla i köket börjar smaka trä. det känns som om all ledig tid vi har spenderas i köket. nej trion behöver sin soffa omgående!

jag kan tillslut ger er dagens tanke från max l. om vi försöker leva av döda ting blir resultatet bara trötthet och missnöje. 

// teologen



2 kommentarer:

Anonym sa...

Var det möjligen logopeden J som var på besök igår?

eriksgatan 31 sa...

nej det var logopeden anna som var på besök:)