tisdag 9 september 2008

vid alla småkryps beskyddare!

jag har en teori om att regnet förföljer mig, för tro det eller ej det ösregnar idag också. jag undrar när regnet kommer ta slut för alla dessa hutlösa mängder vatten kommer göra åbo och dess befolkning vattenskadade. hurra för det!

idag blir det nog en promenad till skolan med stövlar, paraply och superjackan. och jag vill tacka min mamma och pappa som sponsorerat mig.

nu är det dags att ge sig ut i det förmorrade regnvädret. 

//teologen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
För att få en liten mera positiv bild av regnet föreslår jag att du läser morgondagens betraktelse (11:e september) från boken "Kyssa spår". En bok som för övrigt kunde tänkas inspirera teologstuderande och alla andra!
/en vän av regnet

Anonym sa...

I Nyykaabi har solen skinat tre veckor i rad nu... Vi börjar tröttna på det fina vädret så vi tar oss en avstickare till Åbo i helgen. Tar med oss lingonsylt och potatis och om vi har plats i bilen kan vi packa med lite sol... Hälsningar Moster&Kari